Full Time mom to my beloved Syahmi Fawwaz.. Full time wife to my dearest husband.. 8.30-5.30 engineer to Clariant Oil (M)..
Wednesday, 17 July 2013
Ibu tunggal
Bagi aku, kalau suami dah takde, agak sukar untuk dibayangkan.. aku harap, takdelah terjadi pada aku.. Setakat kalau kene tinggal gi offshore, gi outstation, aku boleh terima.. tapi kalau kene tinggal sebab ada perempuan lain, ataupun sebab ajal, aku takleh bayangkan..
Aku rasa kagum dengan mereka-mereka yang bergelar ibu tunggal..tapi masih mampu mecari rezeki untuk anak-anak...memberikan anak-anak pendidikan, perlindungan.. tahniah buat anda semua.. Aku harap, janganlah masyarakat memandang hina pada mereka.. bantulah selagi termampu..
paling sedih, aku baca blog Mawar dan Alia .. Tak dapat aku bayangkan kalau aku di tempat mereka..
isk.. Semoga Allah memberi perlindungan..aminn..
Updated Wish List
disclaimer : Wishlist nih adalah item item yang aku nak beli sendiri..dapatkan sendiri..dengan titik peluh sendiri..kalau ada org nak bagi, alhamdullillah..murah rezeki
1. Gelang kaki , subang
2. Baiki cincin tunang+merisik yang patah sebab aku ganas
3. Instax..boleh amek gambar Syahmi byk2.
4. Handbag kulit Fossil..
5. Melabur dalam unit trust rm5k
6. Umrah sekeluarga
7. Duit simpanan 5k tak termasuk unit trust/gold savings.
Azam hari-hari
1. Jangan tinggal sembahyang
2. banyakkan mengaji
3. Banyakkan sedekah.
4. Ikhlaskan diri
Saya Nak!
" Anda mahu kurus? comment "saya nak""
"Anda mahu kulit putih gebu berseri bak tepung gomak? comment "saya nak""
"Hubungan intim tidak lagi
"Anak kurang makan?"
"Inginkan payudara tegang?"
"Inginkan kemaluan anda rapat?"
Aku naik menyampah tahap aku malas bukak Fb da sekarang..sangat banyak lambakan lambakan produk online.produk yang bagi aku sangat mengarut.. bagi kulit putih laa, kuruslaa, gebula, teganglaa..
Benda pertama yang aku pikir, kalau effectnya sangat cepat, pembeli nih tak ragu2 ke dengan bahan bahan yang terkandung dalam uh? Bagi aku, kalau mmg kulit uh sawo matang, xberapa nak putih, xyahlaa nak amek produk bukan2.. mak bapak sawo matang, tetiba kau putih cam tepung gomak..kan pelik amek gambar keluarga di hari raya?..
Tak pon, bila kau kawen, dapat anak, anak kau ikut kulit asal kau..dah kau nak kene sumbat anak kau pakai produk pemutih..bagi aku, semua nih mengarut.. Tahi lembu punya idea..sangat mengarut..
nak kulit berseri? Kau amek je air semayang, baca selawat..cukup..noktah..
Kalau nak kurus, diet..bukan amek ntah pape suplement utk diet..pastu buat kau saket perut, xmakan..tak paham aku..kalau nak kurus, bersenam..amek diet seimbang..lebihkan sayur, kurangkan karbohidrat..minum madu+cuka epal/lemon...mudah..murah...cepat..tak pon, amek julap..senang..
hal-hal laen, malas aku nak komen..
Berlagak
"Gembiranya hati bila dapat hadiah anniversary nih.. *bubuh gambar kunci kereta* "
"Inilah rumah saya..suami saya hadiahkan.."
"Terima kasih kat hubby saya sebab sudi bagi saya berbelas ribu untuk melangsaikan hutang pelajaran.. i love u lah "
"hubby i suruh i makan itu, makan ini, buat itu, buat ini, untuk bagi anak dia yang i kandungkan ni, lagi pandai dari dia.. camne nak bagi lagi pandai, sedangkan dulu dia dapat 4.0..ada yang lagi hebat ke?"
"Harini suami saya bagi tomei..tomei kan? * bubuh gambar gelang, rantai semua*"
Pernah korang jumpa ayat2 macam ni dalam FB? kat FB aku, agak ramai sebenarnya..ape motif pon tak tau.. aku, sebagai insan ke-3 yang melihat, rasa meluat..kenapaa perlu nak berlagak? bila org komen, 'waaa..untungnya'..dia jawab 'jgn jeles'.. mungkin niat dia hepi sangat dpt hadiah..tpi, bagi aku, niat just nak menunjuk sebab berbangga.. Aku ada je ramai kawan2 yang husband bagi macam2.. barang kemas, duit, kereta, hp..tapi xdelaa semua benda nak post kat FB..
Sebab bagi aku, FB tuh tempat public..kau nak announce kat semua org.. Cukuplah kau ngan suami je yang tau.. Kalaulah laki kau kene rompak, mmg aku rasa, yang salahnya adalah kau sendiri..
Bagi aku, cukuplaa dengan bersederhana..tak payah nak bitau semua org, laki kau kaya..jgnlah niat nak berlagak dengan rakan sekerja kau yang mungkin kurang mampu.. perbuatan tuh menambah buruk lagi nama kau sebenarnya..secara tak langsung, suami kau pon kene tempias..
Lagi satu dengan skim MLM..bergambar dengan kereta mewah "PINJAM"..dengan duit berkepuk-kepuk..gambar terjelir lidah dengan duit..bangga sangat dengan aset MLM..haih..
sungguh aku tak paham..
Tak cukup dengan uh, ada pulak yang post gambar muka sedekat2nya, sebesar2nya, dengan menggunakan effect hp yang canggih manggih nih spy muka nampak putih berseri..sedangkan bukan org luar yang pernah jumpa kau uh tatau camne tebal kau pakai bedak.. bila panas sikit je, mulalaa nak mencari tisu lap peluh..
Sungguh...aku tak paham..
Puasa Pertama
5.30pm aku sampai rumah, terus keluarkan ikan, masak nasi, masak sayur, masak telur, buat sambal, then goreng ikan.. Pukul 6pm siap masak, terus keluar amek Syahmi..terpaksa masak yang simple je sebab nak kejarkan masa.. Xsempatlah nak menggulai ke ape..
![]() |
| Ini jela lauk org bujang arini..sobs sobs. |
![]() |
| Sayur - sayur Syahmi, aku amek buat sayur campur..huhu..sori Syahmi..ibu amek sikit.. |
![]() |
| Sambal ikan merah.. aku blender tomato, bawang merah, bawang besar, cili api..tumis dlm minyak dengan bawang besar y dihiris nipis..kemudian campur ngan cili giling suri..pedas berdesing2.. |
Tuesday, 16 July 2013
Ibu...Ayah mana?
Aku pon pasang aircond, terus baringkan dia..selalunya, bila aku balik kerja, baru dia nak menyusu banyak..kat rumah pengasuh 2x je kot menyusunya.(aku masih lagi fully breastfeeding Syahmi). Tengah dia layan menyusu, mata pon kuyu nak tertidur, dia dengar bunyi enjin kereta, terus segar pandang ke tingkap. Pastu dia panggil "ayah".. aku rasa sedih sangat time tuh..dia mmg kenal bunyi enjin kereta ayah..setiap kali ayah balik kerja, sure dia pandang ke tingkap dulu. Aku pon cakaplaa,"Syahmi, ayah takde..ayah naek offshore.minggu depan baru ayah balik".
Seakan faham, dia pon baring balik, guling sampai dekat bantal ayah..Aku yang tgk pon rasa sebak je..Mungkin dia baru 10bulan, tapi, dia mmg sangat rapat dengan ayahnya.. Aku pon terus sambung menyusu hingga dia tertidur..
Pukul9, dia bangun semula dari tidur petang,mecari ayah.. selalu time macam ni, sure ayah da dukung dia, bawak keliling rumah, maen geletek2, maen pink fong. " Ibu, ayah..ayah..ayah..".. sambil pegang hp..time tuh, ayah call..aku pasang loudspeaker..sambil aku berborak ngan ayahnya, dia pon berborak sekali..sangat riuh mulutnya nak berborak sama..tapi, bila bagi telefon dekat dia, dia senyap je..tapi dok belek belakang telefon..mungkn dia pelik, dia dengar suara ayah, tapi xnampak ayah. Di skrin, ada gambar ayah yang tgh call, terus diciumnya skrin hp..huhu..sedeynya tgk dia nih.. Ayah yang jauh di kerteh pon da sebak dengar suara dia..isk..
sepanjang malam sampai kul11.30, ayah menghantar audio melalui whatsapp, dan aku pon hantar audio suara Syahmi kembali..semoga terubat rindu ayah&anak nih..
Pagi nih, aku puasa, tapi aku xbangun sahur sedangkan nasi semua da masak..selalunya anan akan kejut aku kul4.30 utk masak..kul5 baru aku kejut dia untuk makan..tapi semalam, kul5.40 baru aku tersedar.. =( mmg tak sempat nak bersahur.. Harap2 perut masih boleh menahan lapar dan dahaga. Sedihnya bila Anan kene gi offshore..sedih bila keseorangan bersama Syahmi..melihat dia yang kerinduan, buat aku jadi sebak...
Sayang, cepatlah balik... =(
![]() |
| Ibu, ayah ada kat luar x? |
Monday, 15 July 2013
keletah 10 bulan
Aku sekarang nih selalu je buat2 mara kat Syahmi..esp bila dia masukkan semua benda dalam mulut..masukkan tag kerja ayah, wallet ayah, hp ayah, hp ibu, mainan, botol2 krim, boleh kata semua benda dia masuk mulut.. Bukan menghalang dia explore menggunakan mulut cuma risau sbb dia tuh sangat sensitif.. Tapi, setiap kali nak marah, sure tak jadi, sebab nanti Syahmi ketawa sampai nampak gigi 2batang..haha..nak marah pon tak jadi..dibuat main je..sabar jelaa..
Geleng-geleng
Tatau sejak bila, tapi dia da pandai geleng kepala bila dia tanak sesuatu..contoh, mulut dia tengah kunyah bubur, tapi aku nak suap jugak bubur baru, sure dia akan geleng.. nenek nak amek dukung dia, dia geleng2.. Ibu+ayah cium pipi kiri kanan, dia geleng2..sambil geleng, sambil senyum.. kadang2, bangun tido, belum aku attack dengan ciuman padu, dia da geleng2..lagilaa kene cium..sape suruh comel sangat..hehe..pernah sekali, maen geleng2 uh sampai termuntah.. Sebab dia geleng kepala sangat laju..kalau aku buat sendiri pon, sure muntah..hehe
Bye-Bye
Boleh bayang x, dengan jari yang kiut miut halus gebu, dia bye-bye org..tapi, dia takkan bye bye ibu+ayah..bye bye umi, kakak, atuk, nenek. ayahngah, semua boleh..sangat comelmacam dia tau je maksud lambaian bye- bye tuh..
Membebel
Syahmi sangat suka bercerita..tapi dalam bahasa dia..bila dekat rumah, mulut dia non-stop bercerita..macam2 nada..marah, menyanyi, mengeluh, suka, semua ada..tapi bab marah tu mmg paling comel..dengan bahasa german dia, potpetpotpet, macam dok complain ada je yang tak kene ibu ngan ayah buat..sure ibu ayah akan gelak terkekek2 ..manalaa dapat perangai membebel nih..hehe
Driving
Hobi Syahmi sekarang adalah memandu kereta..suka sangat duduk kat driver seat, pegang steering sambil berdiri..mulut sure bising, tangan gerak kiri kanan sedangkan keta xgerak..kalau kacau dia time tgh maen steering, sure menangis2 sampai keluar hingus, semua..hehe..
Itula kerenah Syahmi sekarang nih..macam2..manalaa ibu ngan ayah tak rindu bila kat opis.. Start
*harinih, ayah kene g offshore pulak..bole pulak ibu lupe bagi towel kat umi dia..suruhla ayahnya hantar,..ayah hantar towel je,,tp tak jumpa Syahmi sebab dia takut sedih..huhu..suami aku nih nampak je macam garang, tapi dengan anak, mmg jiwa sentimental sikit..I'll miss u too, sayang.. =(
Friday, 12 July 2013
Hari pertama puasa
Cik Puan nih sebenarnya lama dah tak datang melawat since aku melahirkan Syahmi..Pernah sekali datang waktu Syahmi 3bulan ..itupon kejap je..sehari je, da kering..pastu waktu Syahmi 4bulan pon sehari je.. Sekarang nih, kitaran dah kembali normal..uwaaaa...maknanya, xdelaa aku nak puasa penuh..paling kurang seminggu gak kene ganti nih..
Alkisahnya, 1st day puasa aku da kene gi Miri..ada meeting ngan customer.. Bangun kul4, masak nasi, bersahur ngan Anan, masak makanan Syahmi, pastu terus mandi2 pergi KLIA..Aku gi sana dengan GM, Area Manager baru dan jugak CEO dari German..Dah tuh terpaksa naek business class sebab tiket habis..aku ingat kalau xramai org, nak gak makan kan..almaklumlaaa jakun sikit xpernah naek business class..memula aku dok seat sorang2, si Stewardess pon da tanya aku pose ke x..aku jawab tak..so, elok je duduk, dia hidang air fresh orange..huhu..sedap uh..minum mcm kat hotel..siap bagi towel panas yang wangi lagi..tak sempat pon aku habis minum, CEO uh ajak aku dok sebelah dia.. Dah Boss ajak, xkan nak tolak kan..Duduklaa aku sebelah Mr. Uwe..(sebutannya = U-ver).
Dia nih mmg peramah...macam2 dia cerita, pasal company lama dia, pasal Clariant dulu2, pasal family, isteri, anak, hobi, motor..macam2..Tibalah masa stewardess amek order.. Dia tanya, nak makan ape? Minum pagi uh ada roti jala, omelet dan nasi lemak..Ikotkan hati nak je amek nasi lemak..tapi cam segan pulak sebab Boss aku nih xnak makan..dia minum kopi je..so, ameklaa omelet..Bila sampai je makanan, mak aih..terkejut aku..besar gila tray.. Ada omelet with cheese, sausage, baked potato, yogurt, fruits, orange juice, ngan 2 jenis roti..sedap mmg sedap..tp kene cover2 je makan sebab Boss xmkan..lagipon dia tengah bercerita..hehe..makan sikit je..pastu suh stewardess angkat..huhu..
Sampai Miri, kene lepak kat airport 2jam..so, aku habiskan masa dengan mengepam, dan baca buku cerita..pastu gi meeting dalam sejam, kembali ke airport..tunggu je kat airport sampai kul7.45..waktu berbuka, GM aku belikan air mineral, beli biskut..bolehlaa buat alas perut,,.walaupon aku nih xpuasa pon..hehehe..Naek je flight, dia hidangkan kek choc dengan nasi beriani+ayam kurma+kit kat..zapppp..xsampai 10 minit, licin tray..dan perut still lapar..hehe..Sampai KLIA, aku terus balik,xtunggu pon boss2 keluar sebab derang dapat seat belakang..aku seat depan..
Sampai rumah, anak kesayangan aku terus peluk ketat2..punyalaa rindu..dia merengek je anan kata..terpaksalaa dibawa berjalan2 naek kereta sampai tertidur..hehe..Bila aku da sampai uh, dia ajak maen, kul2 baru aku dapat tido..sebenarnya, 1.30 uh aku ngan anan da tertidur pon..dia maen sorang2 je..hehe..sian dia..
Begitulaa berakhirnya perjalanan hari puasa pertama yang aku tak puasa..Walaupon xpuasa, kene bangun kul4, tido kul 2pagi tau??huhu..
Thursday, 11 July 2013
Pindah rumah
Nak pindah rumah ke x..
Sebab aku akan lagi kerap terbang ke sana ke mari in future..dalam sebulan, paling kurang 2 meeting.
worst, tetiap minggu kot meetingnya. So, akan jadi isu bila aku dan anan sesama kene outstation.
Macam minggu depan, aku kene gi Labuan..maybe sehari, maybe 2hari..
Anan mmg da selamat gi offshore dari Isnin..huhu..
kalau aku stay Klang, macam kesian dekat ibu ngan ayah nak kene ulang alik amek syahmi..
Kalau duk rawang, senang sikit prosesnya.
Aku da tanya a few agent pasal rumah sewa..baru ada 1 rumah je yang available daripada 8 yang aku tanya..haih..sewa 600, no problem..xbanyak pon bezanya dari umah sekarang..
masalah nak pindah rumah je nanti..sebab, perabot kitorang semua besar2..
dengan aircond lagi nanti, katil king yang tingginya separas paha (bayangkan betapa berat katil+tilam..aku nak tukar cadar pon xlarat angkat), meja makan marble yang maha berat, treadmill lagi, tv lagi, almari buku yang da penuh..almari dapur..huhu..
Pastu lepas pindah sana, by the time rumah dekat Garden Height tuh siap, kene pindah lagi..aih..
Dan masalah paling besar adalah pengasuh..
Ada da a few candidate nak mengasuh Syahmi..tapi cam risau, ok ke x..
Sebab kalau dengan Kak yah, aku mmg puas hati..sebab dia mmg sayang syahmi..
Anak2 dia pon rapat ngan Syahmi..kalau syahmi xdatang sehari, sure anak2 dia ckp "alaaaaaa...nanti rindula.."heh..so, mcm kesian je kalau pindah..haih..
Thursday, 4 July 2013
spageti goreng
Bahan Spageti :
1.Spageti sebungkus ( Aku guna brand Barilla, sebab tekstur dia kenyal eventhough kau overcooked. Dia takkan lembik dan kembang dan melekat macam Remo tuh.)
2.Olive Oil sesudu
- Spageti nih korang rebus dulu.. Lepas masuk dalam periuk, rebus baru start masak bahan utk menggoreng.bubuh sesudu olive oil. Pastian spageti terendam sepenuhnya.
Bahan Kuah
1) Bawang Kuning yang besar uh dlm sebijik. Potong dadu.
2)Bawang merah (hiris nipis)
3)Bawang putih (potong dadu)
4) Tomato (potong dadu)
5) Cili api / Cili blender / cili giling
6) Tomato puree prego yang traditional
7) Sayur (cendawan / brokoli /cili benggala )
8) Sos cili
9)Telur
10) kicap
11) Ayam / Sotong / Udang / Daging / Daging kisar / Hotdog (bergantung apa yang ada dlm dapur)
-Korang masukkan minyak, tumis bawang2, cili api dengan no 11 uh sampai naek bau dan masak.
-Lepas tuh, masukkan tomato puree, sos cili, sayur, kicap sket.Then kacau sampai agak2 sebati rasanya.
-Bila da sebati, masukkan dlm 2-3 biji telur, kacau dengan kuah uh..kuah akan jadik likat.
- Time nih, spageti uh da siap masak da. So, korang tapis spageti uh, masukkan dalam kuali, kacau hingga sebati..Barilla nih xputus kalau korang kacau ganas2 pon..haha..
-Spageti pon da siap..kalau suka cheese, campak je atas spageti uh..
p/s : kalau guna hotdog, aku prefer goreng dulu hotdog uh..potong nipis, dlm 1cm tebalnya, pastu goreng dengan minyak. korang goreng sampai garing, campur ngan lada sulah, perasa megi ngan black pepper+italian spice. Baru mengancam.So, nanti campur je hotdog uh bila da siap masak.
Gambar kat bawah nih spageti aku masak mlm tadi.. Aku masak lebey sikit sbb nak tapau gi opis..Suami aku asek teringin je..lama tak masak spageti..asek masak nasi je katanya..sedangkan baru last week aku masak spageti nih..haih..
Selamat mencuba~
Pre-Loved baby items.
Banyak rupanya website yang menjual barang second hand nih.. tapi, kalau korang cerewet, better beli yang baru laa.. sebab nama pon barang 2nd hand, surelaa ada calar sini sana..tapi semuanya masih bole berfungsi..
Aku beli Tomy toddle ride + trike..harga 100, postage 10..beli dekat juaimurah..femes gak blog uh..dan aku mmg sangat rekemen blog uh..respons sangat cepat..delivery pon cepat gilerr..aku habis bayar petang semalam, harini barang da sampai..mmg berbaloi sangat..
Bagi yang berminat, bolelah check it out kat http://juaimurah.blogspot.com/
hehe..itu jel;aa..enjoy gambar syahmi dan mainan terbaru..
P/S :abaikan gambar rumah yang sedikit bersepah..huhu
Wednesday, 3 July 2013
Julai 2013
Bulan Julai nih, Syahmi masuk 10bulan..waaaaa...kejap je da masuk 10 bulan anak ibu nih.. macam tak sangka pulak..hehehe..rasa cam baru Syahmi ni lahir..sekarang nih dia da pandai duduk sendiri..gigi pon nak masuk dua batang dah..saket jugaklaa bila kadang2 dia gigit uh..
Breastfeeding journey pon bagos je..setakat nih, stok penuh satu deep freezer.. syahmi pon xbanyak minum susu.. sejak makan bubur nih..kurang da dia menyusu..malam jelaa full blast menyusu..xpelaa.. asalkan anak ibu sihat kan?
Julai nih jugak bulan puasa.. xlama lagi je nak puasa..haritu baru ganti puasa 2hari..sangat tak memberangsangkan hasil perahan..hahaahaa..walaupon susu dlm dedp freezer byk lagi, tapi cam sedey gaklaa..heh..harap2 takde laa terok sangat..
Anan pulak cam busy je Julai nih..minggu nih g labuan 2hari..minggu depan naek offshore plak..haih..bersahur dan berbuka sensorang laa jawabnya.. baju raya pon aku tak tempah lagi..maybe beli je yang da siap kot..sedangkan kaen pasang, ada dalam 8 pasang kot..beli dari Vietnam, Indon, Kelantan..huhu..
Ape lagi aktiviti bulan Julai eh?hmmmm..xdapat nak recall ..huhu.. oklaa
Monday, 1 July 2013
Bersukan
Dulu-dulu, aku nih seorang yang aktif sebenarnya..dari sekolah rendah lagi.. Aku seorang sprinter.. Acara yang aku suka 100m, lompat jauh..yang laen mcm 200m, 400m, 4x100m, 4 x400m semua uh hanyalah sampingan. Aku mewakili sekolah berlawan di MSSD sejak darjah 5.Bila kat CBN, xaktif sangat nak wakil sekolah..just mewakili sekolah masuk pertandingan nasyid je.. Bila kat MRSM, aku sangat aktif. Aku wakil sekolah MSSD untuk olahraga, bola jaring dan aku jugak AJK biro sukan. Dan aku pernah jadi atlet terbaek sebab dapat 3 emas, 2 perak dengan memecahkan rekod lompat jauh sewaktu di MRSM..Badan rasa ringan je dulu.. Even bila masuk U pon aku still aktif, maen bola keranjang dengan Anan + geng2..Bila kerja pon aku g maen basket.. Tapi, sejak berkahwin nih, ngan ada anak, aku jadik lembik je..macam tak larat je..badan pon rasa berat..haih..walaupon badan aku cam sama je macam sebelum mengandung, tapi still ada kekurangan.. Aku xley nak lari da sekarang nih.. walaupon ada treadmill kat rumah, paling jauh yang aku pergi pon 500 meter je..haih..xsampai 1km pon..itupon macam semput dah..isk..
kenapa aku tetiba teringat zaman aktif nih?sebab aku bukak balik blog penyokong ballerz.. Since anan pon da tak maen basketball, aku jadi semakin tak aktif..kalau dulu, best gak join sekali..selang sehari maen basketball..terlibat dalam NCBL sbg penjaga barang..huhu..bestnya masa dulu.
Sekarang nih, weekend je, aku ngan anan prefer dok rumah maen ngan syahmi..spend masa ngan dia..tak sabar tgu dia boleh berjalan..bolehlaa bawak dia gi court..hehe..kalau tak, asek nak berdukung, penatlaa ibu dan ayah..tak sempat pon nak bersenam..
hari2, balik dari opis, aku akan spend 3minit je kot joging kat treadmill..hahahahahaha..tak memberangsangkan langsung..isk..
Semoga aku akan jadi lebih rajin untuk bersukan!
Post Out-Station
![]() |
| Syahmida ready nak beli motor nih..kene pakai cap basah sebab demam..hehe |
![]() |
| Sampai rumah, teros pasang motokar bersama ayah |
![]() |
| Nih aksi sebelum mandi.,,nak keen layan pink fong dulu baru dia bole g mandi..haihlaa syahmi |
![]() |
| Syahmi sempat pow windmill dari ibu..tanak lepas pegang windmill uh..
|
Wednesday, 26 June 2013
26 June 2013
Pertama kali tinggalkan syahmi utk outstation..uwaaaa..sedey gila nak tinggalkan dia tadi..huhu..Dahlaa tetibe je neo xley start..206 plak abgh pinjam sbb keta alfa dia masuk bengkel..mmg malang jugaklaa..macam xbg pergi je..kul9 da bersiap nak keluar..ingatkan nak pergi klinik dulu sbb mata anan tiba2 je ada ketumbit plak..huhu..teros xjadi..anan jalan kaki keluar utk cari taxi..tatau dia da sampai mana td..kesian jugak..tgk berpeluh2..naseb baek ada taxi lalu dekat area kwsn perumahan kitorang..
Time anan keluar,syahmi da start manja..dok peluk je aku..mcm tau2 je dia nak kene tgal..sempat jugakla susukan dia tadi..bg dia tdo kejap sementara taxi sampai..
Bila masuk je dlm taxi,uncle tuh pasang radio,teros dia terjaga..muka pelik2 je pandang aku..sbb radio uncle uh lagu india..ala2 hindi punye..dia pandang je aku sambil kerut2 dahi dia..mesti dia pelik,apelaa y uncle ni pasang..hehe..sampai rumah umi,pandang sedey je kat kitorang..Alaaa...beratnya hati nak tinggalkan dia..sabar eh syahmi..esok mlm ibu balik..
Sekarang ni,ada dlm flight da..lagi sejam sampai laa labuan..kenyang ni...nih kali kedua kot naek mas..sebelum ni naek aa,firefly,ngan sia..mmg laenlaa servis dia..y aku suka:-
1)check in pakai phone,tunjuk je barcode kat scanner
2)ada bagi paper sebelum masuk
3)full course meal..aku amek nasi beriani ayam..sedap..tp xpedas..dia bg choc van houten y panjang,kek buah,air mineral,air jus,pastu aku mintak kopi..mmg tip top..
4)stewardess sgt frenly..
Now,masih dlm flight..anan da tdo ng headphone kat tepi..hehe..penat agaknya..sbb Mata dia saket..tdo xlena..
Aku?masih duduk termenung,rindukan si kecik..
Tuesday, 25 June 2013
Aksi Syahmi
Apa itu Eczema
Monday, 24 June 2013
Trip to KUL-LBU-BKI-KUL
Esok aku dan Anan akan outstation bersama ke Labuan utk HSE meeting dan ke KK utk progeress meeting.. Maksudnya, Syahmi kena tinggal di KL..=(
Aku cadang nak tinggalkan dia dengan ibu ngan ayah.. Aku xrisau waktu laen..cuma waktu tidor je..
Dapat ke Syahmi tido nyenyak..aku risau dia dok mencari2 aku ngan anan.
belum pergi lagi, hati da rindu..camne nih..isk..
Sabar eh Syahmi..tunggu Syahmi besar sikit, ibu bawak pergi sama2
Wednesday, 12 June 2013
Sedih
Semalam makin teruk. Sampai bernanah dan berair kulit dia.
Perasaan kat hati ni tatau nak cakap camne..bila tgk dia, mmg rasa nak nangis.
Apalah salah dia sampai macam ni dugaan untuk dia =(
Bila jadi camni membuatkan aku rasa down sangat2.. Apa yang aku da buat kat dia..
Aku salah makan?salah control persekitaran dia?isk.
Jadik sangat emosi dan sensitif bila teringat kat dia..
Dengan isu vaksin yang makin hot sekarang nih.. Ramai dok cakap eczema tuh kecik je. benda kecik. benda biasa. Korang tak hadapi depan mata, mmg senang cakap.. Korang tak hadapi nak halang dari dia menggaru, merengek..Rasa geram dan marah..
Nak ubatkan syahmi, macam2 aku da buat.. product dia guna sekarang, semua organik. Barang harian guna mogoo. Baju semua cotton. Bahan makanan semua home cook.. kadang2 je bg puree heinz dulu. Sekarang ni, dia pon tanak. Berubat kampung, berubat doc.Entahlaa..
Sekarang ni nak try bagi LactoGG atau Olivenol.
Aku doa, biarlah sakit Syahmi berakhir. Biarlah aku yang kene sakit tu. Bukan dia.
Bukan dia yang org pandang jelek. Bukan dia yang menggaru malam.. Bukan dia kulit merah, melecet, berdarah, kering..bukan dia.. =(
Friday, 17 May 2013
cermin mata






































