Pages

Friday, 1 March 2013

Kelab suami tolong isteri

Dah lama nak tulis pasal tajuk ni..tp asek terlupa je..huhu..tajuk ni penah diutarakan kat radio aritu..and aku pon terasa nak share laa jugak kan pasal isu ni..
Ada byk jenis2 suami ni sebenarnya..y lepas tgn,y tolong bila dibebel,y jenis tolong ikhlas,y jenis suka mengemas dan byk lagi.. suami aku pulak adalah jenis y sgt ringan tulang..(ni bkn ada udang sebalik mee ye)..
Bagi aku,aku bersyukur dpt suami seperti dia..alhamdullillah jodoh bertahan walaupon byk da ranjau duri,ribut taufan y diharungi..chewahh..
Anan adalah jenis y xkisah buat kerja rumah..antara keje umah y wajib utk dia buat :-
-vacuum rumah
-lap kipas
-buang sampah
-jaga syahmi kalau syahmi bgn awal
-potong rumput
Ini pulak keje rumah dlm kategori,kalau aku xbuat,dia akan buat :-
-memasak
-basuh baju
-sidai baju
-mop lantai
-lipat baju
-salin lampin anak
-kemas rumah
-jaga anak time aku xde.
-kemas brg dapur lepas balik shopping
-cuci toilet
-kemas katil
-gosok baju
-kemas Meja makan

Itu semua di antara keje2 y dia buat..mcm xcaya kan?hehe..sbb tuh aku rasa bersyukur sgt.. barulah berat sama dipikul,ringan sama dijinjing..
Harap2 suami2 laen di luar sana uh,jgnlaa ingat nak seronok je..kene jugak tolong isteri kat rumah..esp bg y bekerja..kenelaa share semua sama2..x Kesian ke tgk isteri buat semua benda?hmm..
Kepada en adnan faiz bin abdul rahim,
Terima kasih sebab memahami dan ikhlas tolong saya..Terima kasih sbb memberi nafkah secukupnya pada keluarga..Terima kasih di atas keperihatinan dan kasih sayang awak utk keluarga..semoga perkahwinan kita berkekalan hingga ke syurga..saya sayangkan awak!selamanya....

Published with Blogger-droid v2.0.10