Pages


Wednesday 23 February 2011

Tak Bosan Ker??


Selalu org tanye aku dan Anan soalan macamni..
“tak bosan ke hari-hari jumpa?”
Hmmm..pada kami, mmg tak pernah rasa bosan pon.. Kalau tak jumpa, lagilaa tak senang duduk.. kene gak jumpa macammana pon.. Tahun nih adalah tahun ke-9 kami bersama.. 9 TAHUN!!.. Lama kot..huhu..kalau kawen, anak dah darjah 2 or 3 da kot..huhu..tapi, nak buat macammana.tak kawen lagi.huhu..tapi, mmg tak rasa bosan pon..huhu.. Aku rasa antara sebab-sebab kami tak bosan adalah seperti yang berikut..* =P

  1. Anggap dia seperti kawan.. – Benda ni sangat penting sebab kalau kita treat pasangan kita sebagai org istimewa, banyak sangat “Do’s and Don’t”. Bila banyak sangat restriction, nak jumpa selalu pon malas. Pada aku, si Dia tuh adalah best friend aku.. Semua benda aku cerita.. walaupon benda yang remeh2.. Kalau sehari tak bercerita, mmg rasa tak lengkap. Huhu.

  1. Tak buat benda yang selalu couple buat – Selalunye, pasangan-pasangan sekarang nih, kalau keluar dating, mesti nak gi tempat makan istimewa, gi tgk wayang, shopping complex, etc.. Kalau aku jadik lelaki dan setiap kali nak kuar kene buat benda camtuh, mmg aku malas nak jumpa selalu..wat habis duit je..huhu.. Kitorang kalau keluar sama2, mesti pergi lepak mamak ke, kedai tepi jalan ke, alaaa…semua kedai yang kalau makan 2org, maximum rm25-30..selalunye, belas-belas ringgit je.. wayang?? Setahun, ada laa 2-3 kali keluar tgk wayang..sebab bosan jugak tgk wayang nih.. kecuali kalau ada cerita yang berbaloi2 untuk di tengok..heh.(selalunye, mmg takdelaa).. So, kitorang pergilah basketball court.. bersenam sket walaupon most of the time, dia je yang bersenam.. haha..

  1. Jangan keluar berdua – Bagi aku, kalau keluar beramai-ramai lagi best kot.. so, kalau nak gi makan tuh, mmg tak kisah sangat ada orglaen nak ikot.. Kalau nak gi merayap mana2 pon, lagi best gi beramai2.. ajaklaa kakak dia ke, adik dia ke ,housemate ke, officemate ke, semua pon boleh ikot..kitorang tak kisah..hehe.. Kalau keluar berdua setiap hari, sure cam tak best gak.. macam tak bergaul dengan org ramai..huhu..

So, itu antara tips2 nye laa..ada byk lagi kot.. Jangan anggap pasangan kita tuh membebankan.. Kalau kita berperasaan macam tuh, mmglaa bosan kalau nak jumpa selalu kan?hehe.. Apa-apa pun, harap-harap, semua pasangan kat luar sana tuh berbahagia..hehe.. Kalau ada masalah, berbincang elok2..=D






No comments: