Pages


Friday 17 February 2012

#6 Weeks

Hi..lama rasanye tak update blog..
alang-alang da bukak nih, update laa jugak eh..
now, i'm 6weeks pregnant..
mmg payah rupanya pregnant..all the time rasa penat..
antara tanda2 aku dpt tau aku pregnant

1. Perot kembong
2. Pening
3.Demam
4. lapar tetengah malam
5. Sore breast
6. Sembelit.

Then, ingatkan tanda2 nak datang perid, tapi tak kunjung tiba gak..
So, dengan gatal tgn aku pergilaa beli pregnancy test.
mula2 test negative, mungkin sebab lg 3hari baru tarikh aku period..
then, aku malas nak mengharap..tunggu jelaa period sampai..
tunggu punye tunggu punye tunggu, da lewat 4hari rupenye..
maka, aku gagahkan diri testlaa pagi tuh..
bile test, rupenye :-


I'm Pregnant!!!!!









So, aku teros call suami yang kebetulan kene kerja kat kerteh seminggu..
pukul 7.30 pagi aku call, beritau y aku pregnant..
Last2 dedua pon menangis sebab happy sangat..
Teros aku tak jadik sambung tido( time tuh Cuti Maulidur Rasul), mandi2, gi klinik..
Then bile gi klinik, doc confirmkan aku mmg pregnant..hehe..
Then, teroslaa call ibu, update facebook & inform geng2 office di watsapp..
Huhu..berakhirlaaa hari cuti aku dengan penuh gembira..

Now, aku da 6minggu pregnant..
Perot da start kelihatan..
Buku merah tak buat lagi..
Ultrasound pon tak merah lagi..
Gym punye keahlian pon tak gi freeze lagi..huhu...
Tak sabar nak tunggu lagi 34 minggu..

sepatutnya due 10.10.12..tapi, tataulaa betol ke tak..tungguuuuuu~

No comments: