Pages


Tuesday 25 January 2011

Food Review

Aku nak share antara makanan2 pelik yang aku makan sepanjang bulan nih..hehe...


1. Kedai Western di Kota Damansara..
    Kedai nih terletak di corner lot kawasan perumahan Kota Damansara..
    Tempat nih pon direcommend oleh officemate aku , Amirah Azhari
    Aku order grilled chicken, n tunang aku order fish n chips..
    Yang menarek :-
    1. Kawasan persekitaran kedai nih..tenang je..membuatkan kita rasa cam ada kat kampung..
        *siap ada air terjun and barang2 antik
    2. Dia bagi roti bakar secara percuma..ala2 appetizer..hehe..
    3. Semua masakan dalam sizzling plate. Semua masakan masih panas n berasap2 masa hantar.
    4. Harga makanan yang agak murah.
    5. Ada tempat sembahyang,
  
roti bakar free =)    

Bermain ngan Kucing kat sana..   

Anan bersama roti bakar free dia =)                                         
Rating :-
Makanan : 3/5
Layanan : 4.5 /5
Harga : 4/5


2. Kafe An-Nur, Subang Perdana
Kedai nih dekat je ngan umah sewa aku kat Subang Perdana..
Selalunye aku makan bihun tomyam.sebab dianye tomyam, mmg leleh beb..hehe..
Tapi harituh, aku malas makan pedas.so, aku order ciken chop..inilaa hasilnye..

Yang Menarek:-
1. Ada potato wedges instead of fries.
2. Ada jagung
3. Kuah blackpepper dia agak sedap jugak..(p/s:licin aku makan nih)
4. Servis boleh dikatakan cepat jugak
5. Ada free wifi n tv besar.
6. Persekitaran yang tenang..ada air terjun dalam kedai.



chicken chop w/ black pepper                                                                                   
Rating :-
Makanan : 4/5
Layanan : 3 /5 
Harga : 3/5

3. TGI Friday, Wangsa Walk
Aku rasa kalau cakap pasal TGIF, tak perlu Introduction yang grand2..mostly, sume penah pergi sana..
Kebetulan harituh, aku saje je nak pow adik bongsu aku sebab baru dapat gaji pertama..hehe
mmg pow dia habis2an..mula2 aku ajak, sebab ingatkan ada lagi promosi 3course meal yang 29.90 uh..rupenye, da takde da..huhu..

Komen :-
1. Servis TGIF sini sangat slow compared to TGIF OU.(Aku kene mintak Friday Sundae*betol ke?*, lebih dari 4kali baru dapat..itupon selepas tgu lebey 15minit lepas main course abes.so, agak dissappointed gakla.
2. Status Halal :Ayah aku yang kerja dengan DBKL kata, TGIF takde lesen halal sebab dia jual arak sekali..
huhu..ayah aku bhgn perlesenan dulu.
Friday Sundae..Sedap!                                                    
Rating :-
Makanan : 3.5/5
Layanan : 2.5 /5 
Harga : 2/5

4. Noodle Station, Giant Kota Damansara
Harituh jalan2 tatau nak watpe kat KD..so, singgahlaa Giant..
Sebelum beli barang rumah, kitorang pon singgahlaa makan kat noodle station..
nih first time jejak kaki kat situ..Air kat bawah nih, air yang aku order , I Love U, apetah namanye..
Basically, air nih campuran soda n passion fruit..sedapppppp..highly recommended untuk org yang tak minum banyak macam aku..hehe
Yang Menarek :-
1. Noodle dia semua masakan chinese style..tapi halal.
2.Byk pilihan noodle n air yang menarek.hehe..
3. Tempat duduk :selesa..ala2 kopitiam..heee

I love u *****, tak ingat name  

MInum slow2..jimat..hehe                                        
Rating :-
Makanan : 4/5
Layanan : 3.5 /5 
Harga :3.5/5

5. Kedai Nasi Beriani, Summit.(berdepan kedai Sony)
Hari Sabtu yang lepas, aku gi Summit sebab nak paksa dia beli kasut basket..kesian tgk kasut dia da lusuh..
alang2, buat hantaran..tapi, aku lagi prefer dia teros pakai..hantaran, kita beli laen jelaa..hehe
Back to my food review..aku nak cerita air dalam gambar nih..name air nih, Lemon coke.
Yang Menarek :-
1. Nasi Beriani dia sangat byk, dan murah..
2. Rasa nasi beriani nih buat aku kembali mengimbau kenangan waktu kat Sabah..sebab rasa dia sebijik macam kat KK punye..huhu..
Lemon Coke..(recommended)                                                                                  

Nasi Beriani Ayam Goreng                                                                                        

Rating :-
Makanan : 4/5
Layanan : 3.5 /5 
Harga :4/5

Itu jelaa review aku untuk hari ni..




No comments: