Pages


Thursday 3 October 2013

Lambat berjalan

Syahmi da berusia 12bulan setengah...
dan dia masih belum berjalan..
Honestly, aku takde la risau sangat sebab baby steps da ada..
Cuma dia belum yakin je..
Kalau dia da 16-17 bulan dan masih belum menunjukkan perkembangan, then i should be worry..
Sekarang ni, biarlah dia dalam phase sendiri..
Aku kadang-kadang annoyed gak dengan orang yang dok mengata2 Syahmi..
For God sake, he's only a baby..
Don't expect too much from him...
Aku bengang sebab orang kata anak aku malas nak berjalan..
Malas.malas.malas.
WTF?!
Aku yang bersama dengan dia..
Aku nampak betapa berusaha dia cuba untuk berjalan..
Betapa dia fobia nak berjalan balik sebab terjatuh...
Di rumah pengasuh dia, mmg umi dia melatih berjalan sampai Syahmi menangis-nangis..
Terus Syahmi demam esoknya...

bagi aku, biarlah dia selesa dan yakin dulu..
Support anak kita..
Jangan nak torture dia..
Percayakan dia...

Sama jugak dengan merangkak, bercakap , tumbuh gigi, tumbesaran dan laen-laen..
As long as my little baby is happy, then i'll behappy..

On a different note, aku ada sedara yang suka sgt being sarcastic and mean to my baby..
Syahmi ada eczema.. Semua tahu.. Semua boleh nampak pipi dia yang merah-merah dan kulit yang kasar tuh..
And aku appreciate kalau dia stop dok kata Syahmi nih mengada..Syahmi nih lembik sebab tak boleh kene panas.. tak boleh kena peluh..
Kalau x, setiap kali dia datang, mmg aku takkan bawak Syahmi jumpa dia da..tuh je

No comments: