Pages


Thursday 10 October 2013

Teringin...

Ada satu benda yang aku teringin sangat sekarang...
Aku teringin nak ngandung lagi..hahaha
Macam tak cukup je sorang uh..
Bila tengok orang ngandung / pegang baby kecik, macam rasa, bestnya...isk..

Walaupon Syahmi berjalan pon belom lagi, tapi aku still rasa nak ngandung gak..hehe..
Tapi macam susah..
Sebab Miss P tak datang secara teratur lagi..
Setakat nih, baru 2 kali yang ok.. itupon selang dua bulan..isk..
Aku syak sebab breastfeeding..
huhu.. dengan mengepam lagi..
So, mungkin agak mustahil aku nak ngandung kot.

Aku tak amalkan apa-apa pil perancang pon..
Sepenuhnya tak merancang..
Sbb aku sangat suka budak..
Syahmi sekarang nih manja ayah..
Kalau ayah ada, tak layan da ibu dia nih..
Bila nak susu, nak tidor, nak makan, baru cari ibu..isk..

Tak kisahlaa baby lelaki / perempuan, harap-harapnya, by next year, bolehlaa keluar lagi seorang..hehe..
Macam maen order je..
Tapi, anak tuh kan urusan Allah..
Ada rezeki aku dan suami, adalah nanti..

Sebab tuh aku agak marah orang yang beranak nih pastu gi tinggalkan anak dia, buang anak, dera anak..isk..
Ape ke hal korang nih? Itu amanah tau tak?
Bila baca kes 6 beradik kena tinggal sebab mak bapak bergaduh uh, lagi aku rasa nak pukul je..tolonglah manusia...

Ko tinggalkan budak 7bulan bersama kakak-abangnya yang paling tua pon, mungkin baru darjah 4, kau nak expect dia tolong jaga anak kau?
Kalau laa urusan jabatan kebajikan masyarakat senang sikit, nak je rampas anak-anak uh, bagi pada orang yang memerlukan..
Ramai je yang aku kenal, nak anak, tapi tak de rezeki lagi..
Yang ada pulak, buat suka hati je..tah pape!..isk

No comments: