Pages


Wednesday 2 October 2013

Scammer di Mudah ?

Aku merancang nak beli Medela FS..
Aku pon tgkla mudah.my..
Ada a few seller yang jual pakej yang sama.. RM1230 termasuk warranty.. Which aku rasa sangat murahlaa..

Aku pon tanya seller di KT, JB and Melaka..

So far, seller dari JB uh agak berlagak ngan aku...
Suh aku masukkan duit ke maybank, pastu dia akan pos..
Aku mintak dia COD di JB sbb kak milin ada katt sana..
pastu bole dia reply "am tired of your complan"..

1st thing : eja complaint pon salah..
2nd thing : Aku bukan complaint.. Aku just tanya, bole COD tak? aku just takut kena tipu je.. Kalau xley COD, xpelaa..

Just peringatan untuk online seller.. Kalau potential buyer tanya baek-baek, jawablah baik2.. aku pon salesman gak dulu.. walaupon banyak mana kerenah org, layankan aje.. dia nak beli barang kita kot..
hangin gak aku.. Tapi, aku just jawab, Ok. fine.. It's okay.. I'll find another seller..

Aku tak rugi ape pon.. worst case, aku beli kat kedai di SD jela.. RM1300..warranty setahun gak..
Daripada aku hilang duit 1000++ kan?

kepada org ramai, berhati-hati bila nak beli barang online..
Kalau harga barang mahal, might as well COD..
ok?

to penjual medela FS RM1230 yang bernama S***, it's okay.. awak yang rugi 2unit Medela..
If niat awak nak tipu saya, xpe;aa..atleast saya tak tertipu..
Just, berbudi bahasalaa bila layan pelanggan..

No comments: