Pages


Thursday 19 September 2013

Flu

Harini adalah hari keempat aku tak sihat..
Sebenarnya, aku start selsema hari Ahad..
Time tuh, kemas-kemas rumah, lap rak buku, gambar2 hiasan, almari..
Lepas kemas, da start selsema sikit..
Pastu, abah datang bawak masak lemak ketam.. Masuk je bau ketam dalam rumah, hidung da gatal2..berair2 sampai terbersin..
Cepat2 makan oren..berkesan lah kejap.. Tapi lepas uh, makin teruk..

Hari isnin, kitorang semua dok rumah sebab hari 1malaysia..
Aku da start demam.. Satu badan sakit..mcm sakit urat..
Terpikir gak, mungkin badan sakit sebab aku berjoging..huhu..

Selasa, gi keje mcm biasa.. kepala sangat pening... emel pon meraban-raban ngan typo error..isk.. nasib tak kene marah..

Rabu, it's getting worst.. Aku mkn panadol, mkn muscle relaxant, and ubat sakit urat..
Then, balik rumah awal, tidor sejam... bangun tidor, teros mandi, basahkan kepala semua, amek ice pack, bubuh kat kepala..baru okay sikit..

Khamis, flu da berjangkit kat anan.. dia da start batuk2 selsema dengan sakit kaki nya..huhu..
Now, kat rumah, aku ngan anan dedua tak sihat.. batuk, bersin, selsema.. Syahmi sorang je aktif..
Nasib baek jugak dia tak senang berjangkit..
Memanglaa.. sebab daya ketahanan badan dia  dah up.. Dia makan 2 jenis buah setiap hari.. (betik dan kiwi). Dia mkn olivenol... dia makan lactoGG..huhu.. Tuh sebab dia cergas..
Ibu dengan ayah dia je yang takde daya ketahanan badan..
Aku amek gak probiotik..tapi xmahal cam syahmi..huhu..sbb dia punya LactoGG ada 20b.. aku mkn yang ada 2b je..haha..
Apa-apa pon, aku harap, flu nih segera berakhir.. xlarat asek lembik je..
Aku yang rasa menyampah dengan diri sendiri..haha.. kene lawan penyakit..xley bagi muka sangat,,

No comments: