Pages


Friday 16 August 2013

Kuatkan hatiku


Aku rindukan kulit Syahmi yang putih bersih..
Gebu, wangi seperti baby laen..
Kulit yang bebas untuk aku cium sesuka hati ku..

Aku rindukan senyuman Syahmi..
Rindukan gelak ketawa dia tanpa luka di pipi..

ya Allah, kuatkan hatiku...
Tabahkan jiwaku...
Tebalkan imanku...

Saban hari aku menangis mengadu,
Berpaut pada iman nipisku..

berikan aku kekuatan..
Untuk menjaga ahli syurgamu...

Berikan aku ketabahan..
Untuk menghiburkan hatinya...

Ya Allah,
Sembuhkan penyakit anakku...
Andai ini cabaran untukku...
Aku redha...
Sedangkan nabimu Ayyub juga diberi dugaan sebegini...

Ya Allah,
Pindahlah sakit anakku kepadaku..
Aku terlalu rapuh melihat dia menangis...
Aku terlalu sedih bila melihat dia gelisah..

Kuatkan hatiku..
Kuatkan imanku...
Pinjamkan aku sedikit kekuatanmu...

 Suatu ketika dahulu...




Kini....



 


No comments: