Pages


Thursday 1 August 2013

sedih..

Aku adalah seorang yang independant dan detail.
Aku selalunya akan merancang apa yang aku nak buat in advance..
So, bila sesuatu tu tak berjalan seperti yang aku rancang, aku akan jadi stress..
Aku adalah sangat detail.. Aku merancang apa yang aku nak buat berdasarkan masa..
Contoh, 20minit masak nasi Syahmi,prepare barang2 dia, 10minit gosok baju, 10minit kemas rumah, 10minit mandi dan bersiap.. So, bila ada kelewatan dalam apa yang aku plan, cth Syahmi tetiba berak ke, aku jadi stress..Sebab jadual aku da berubah..

Sama jugak dengan hal duit...
Setiap bulan aku rancang, apa aku nak buat dengan duit aku..
Kereta, pengasuh, insurans aku, insurans ibu, insurans Syahmi, gym membership, duit minyak, duit ibu+ayah, duit makan..
Bila aku mengharapkan ada tambahan bulan tuh, contoh mcm bonus atau duit claim, dan aku da rancang ape nak buat, tapi tak dapat pada waktu yang sepatutnya, aku jadi stress gak..

Ape aku membebel nih?? kenapa??
Sebab aku sedih...
Apa yang aku rancang tak berjalan lancar...
Membuatkan aku stress dan sedih..
Sedih yang menusuk hati, sampai rasa nak nangis..

Dan aku benci keadaan ini.. =(

No comments: