Pages


Friday 2 August 2013

Raya

~Selamat hari raya hari mulia
Dari hati ke hati kutujukan kata
Untuk ayah bonda dan juga keluarga
Putera puteri negara di sempadan sana

Allah Allah Allahu Akbar
Allah Allah Allahu Akbar

Kepada suaminya yang dikasihi
Maaf zahir dan batin mohon si isteri
Kalau salah terkasar bahasaku
Ampun dan maaf kekanda yang dinda harapkan~

Macam macam lagu raya berdendang kat radio..
Orang lain da sibuk packing barang nak balik beraya...
Aku??..masih di opis...
Anan???.. masih busy dengan kerja yang takkan habis..
Syahmi??..masih busy dengan mainan di rumah umi..huhu...

Family kecik kami belum lagi melakukan apa-apa persiapan untuk beraya...
yelaa..Anan baru je turun dari offshore..tak sempat lagi nak membeli apa-apa...
Sekarang nih, baru Syahmi je ada baju raya 2pasang, seluar raya sepasang, kasut raya 2pasang..
Semua adalah hadiah dari ayahngah dia...
Aku baru belikan Syahmi kasut raya je..
Beilkan dia clarks first shoe..sebab comel sangat...
Alang2 aku beli kasut kerja aritu, aku belikan dia kasut raya sekali..
Anan dan aku tak sempat beli apa2 lagi..

Rumah??..masih macam tuh..
Adalah kuih raya 4 bekas..2 beli dari pengasuh Syahmi, dua dari ibu bagi..
 Nanti kene beli lagi kuih raya dari kakak anan..tart nenas, almond london ngan choc chip cookies..
Aku takde mood nak masak kuih raya..tak sempat pon..huhu..
Sebelum balik beraya, kene kemas rumah dulu...
nak kene vacuum, mop lantai, cuci kipas..

Tahun nih aku beraya di kampung Anan sebab tahun lepas aku sarat mengandung, kitorang raya kat rawang je...
Itupon raya 2hari je..sebab raya ketiga, ayah da masuk ICU sebab heart attack..
pastu, aku bersalin pulak..hehe..
Nih raya kedua Syahmi laa...
Kene standby duit raya banyak-banyak sebab ramai kengkawan yang ada anak dah..
Ibu ngan ayah beraya kat Kelantan..huhu..
Cam sedih jugak sebab first time tak beraya ngan ibu ngan ayah..
yang paling tak best, tahun nih tak dapatlaa makan nasi himpit kuah kacang ibu masak..
Nak request ibu masak pon macam tak sempat..
Sebab derang balik Kelantan hari ahad..isk..

No comments: