Pages


Wednesday 17 July 2013

Berlagak

"harini my hubby bagi hadiah tepon samsung s7, thank u sayang..muah muah muah "

"Gembiranya hati bila dapat hadiah anniversary nih.. *bubuh gambar kunci kereta* "

"Inilah rumah saya..suami saya hadiahkan.."

"Terima kasih kat hubby saya sebab sudi bagi saya berbelas ribu untuk melangsaikan hutang pelajaran.. i love u lah "

"hubby i suruh i makan itu, makan ini, buat itu, buat ini, untuk bagi anak dia yang i kandungkan ni, lagi pandai dari dia.. camne nak bagi lagi pandai, sedangkan dulu dia dapat 4.0..ada yang lagi hebat ke?"

"Harini suami saya bagi tomei..tomei kan? * bubuh gambar gelang, rantai semua*"

Pernah korang jumpa ayat2 macam ni dalam FB? kat FB aku, agak ramai sebenarnya..ape motif pon tak tau.. aku, sebagai insan ke-3 yang melihat, rasa meluat..kenapaa perlu nak berlagak? bila org komen, 'waaa..untungnya'..dia jawab 'jgn jeles'.. mungkin niat dia hepi sangat dpt hadiah..tpi, bagi aku, niat just nak menunjuk sebab berbangga.. Aku ada je ramai kawan2 yang husband bagi macam2.. barang kemas, duit, kereta, hp..tapi xdelaa semua benda nak post kat FB..

Sebab bagi aku, FB tuh tempat public..kau nak announce kat semua org.. Cukuplah kau ngan suami je yang tau.. Kalaulah laki kau kene rompak, mmg aku rasa, yang salahnya adalah kau sendiri..

Bagi aku, cukuplaa dengan bersederhana..tak payah nak bitau semua org, laki kau kaya..jgnlah niat nak berlagak dengan rakan sekerja kau yang mungkin kurang mampu.. perbuatan tuh menambah buruk lagi nama kau sebenarnya..secara tak langsung, suami kau pon kene tempias..

Lagi satu dengan skim MLM..bergambar dengan kereta mewah "PINJAM"..dengan duit berkepuk-kepuk..gambar terjelir lidah dengan duit..bangga sangat dengan aset MLM..haih..
sungguh aku tak paham..

Tak cukup dengan uh, ada pulak yang post gambar muka sedekat2nya, sebesar2nya, dengan menggunakan effect hp yang canggih manggih nih spy muka nampak putih berseri..sedangkan bukan org luar yang pernah jumpa kau uh tatau camne tebal kau pakai bedak.. bila panas sikit je, mulalaa nak mencari tisu lap peluh..

Sungguh...aku tak paham..

No comments: