Pages


Wednesday 17 July 2013

Puasa Pertama


 Tarikh 7 Ramadhan... Hari ni hari pertama aku berpuasa..6 hari off..haih..kene ganti awal.. Di hari pertama puasa ni, aku terpaksa berbuka keseorangan..Anan masih di Kerteh.. Di bulan Ramadhan nih, big boss bagi pelepasan kerja 6jam setengah je sehari..flexible.. Aku pilih utk keluar lambat..so, sampai ofis kul10am.. Balik pukul 4.30pm.. Balik je, aku terus balik ke rumah dulu..bersiap sedia utk berperang di dapur.

5.30pm aku sampai rumah, terus keluarkan ikan, masak nasi, masak sayur, masak telur, buat sambal, then goreng ikan.. Pukul 6pm siap masak, terus keluar amek Syahmi..terpaksa masak yang simple je sebab nak kejarkan masa.. Xsempatlah nak menggulai ke ape..


Ini jela lauk org bujang arini..sobs sobs.

Sayur - sayur Syahmi, aku amek buat sayur campur..huhu..sori Syahmi..ibu amek sikit..

Sambal ikan merah.. aku blender tomato, bawang merah, bawang besar, cili api..tumis dlm minyak dengan bawang besar y dihiris nipis..kemudian campur ngan cili giling suri..pedas berdesing2..

Telur dadar nih lauk wajib utk anan.. Walaupon dia xdapat berbuka bersama harini..tp portion utk dia, masih ada..

 
Pukul7.30, aku terpaksala tinggalkan Syahmi yang khusyuk tengok Pororo..Nasib baek ada pvr..aku record je..boleh pasang bila2..Sempatlaa aku berbuka puasa semalam..mmg lapar sangat sebab xbersahur..campur dengan breastfeeding lagi..huhu...
 
 
Tiba-tiba, pukul 9.00pm, jeng jeng jeng... Anan sampai..hehe..Anan kene bounce.. xde tempat dalam chopper.. Hari Khamis baru boleh naek balik..hehe..Syahmi mmg hepi laa..sampai kul11.30, boleh lagi ajak ayah dia maen..haih..





 
Syahmi nak panjat jugak..


Yeay..sampai jugak Syahmi naek..
 
Ibu..ada orang datang belakang Syahmi..

Owh.Ayah rupanya...hehehe...

I love both of you!

 


 

No comments: