Pages


Friday 26 July 2013

Raya

Introduction.
Harini hari ke 17 puasa.. Hari Jumaat.. Nuzul Quran.. Jalan Jem sebab Selangor cuti.. Jalan TAR sesak.. Walaupon aku kerja kat Bangunan Std Chartered, aku juga kene tempias bila jem tuh.. isk..
Suami offshore.. Tak tahu bila balik.. Baju raya tak beli lagi.. Baek baju aku, suami ataupon Syahmi..
Kuih raya pon baru tempah..itupon kat pengasuh Syahmi.. dengan niat nak membantu ekonomi keluarga dia..

Perasaan
Sedih.. Murung.. Takde mood.. Takde langsung perasaan nak beraya.. Tengok orglaen sibuk beli baju raya 7, 8 pasang.. ngan kasut raya..beg raya..amboiii.. meriah raya kamu kamu semua ye?.. Bagi aku, nak kata sedih sbb takde baju raya, xdelaa sangat.. mungkin terkilan sikit sebab tengok orang pakai baju baru.. Baju kurung aku ada 8 pasang kot yang tak berjahit.. beli dari jakarta, bandung, vietnam, kelantan.. tapi tak gi hantar jahit lagi..malas betol.. sebab aku bukan jenis pakai baju kurung sangat pon.. da beberapa tahun, aku pakai jubah..itupon untuk beberapa jam.. sebab xde meriah sangat pon raya aku nih.. tahun lepas, raya ketiga, ayah masuk ICU sebab heart attack.. mmg kami semua beraya kat Pusrawi je..
Kalau suami aku tak dapat turun dari offshore minggu depan nih, sure aku lagi hiba.. sila jangan tanya persiapan raya kat aku..okay?

Raya bersama Syahmi
Tahun nih raya Syahmi yang pertama.. aku lebih berasa risau.. sebab jumpa ramaiiiiiii org.. dan ramaiiiiiiii org itu sure melaram time raya.. atleast yang perempuan pakai compact powder, yang lelaki pakai perfume.. Aku risau sebab takut eczema Syahmi makin teruk bila in contact dengan org2 ramaiiiiiiiiii itu.. Dan aku juga risau kalau ada tangan yang gatal nak suap mcm dekat Syahmi..especially kuih raya... seriously guys, tolong jangan rajin sangat nak suap anak aku.. he has his own diet... which is Gluten free, Cassein Free diet.. i wont allow any gluten masuk badan dia lagi..sebab yang sengsara nanti bukan korang.. tapi, aku dan suami..Please..I beg u.. Please be considerate..

No comments: