Pages


Monday 1 July 2013

Bersukan



Dulu-dulu, aku nih seorang yang aktif sebenarnya..dari sekolah rendah lagi.. Aku seorang sprinter.. Acara yang aku suka 100m, lompat jauh..yang laen mcm 200m, 400m, 4x100m, 4 x400m semua uh hanyalah sampingan. Aku mewakili sekolah berlawan di MSSD sejak darjah 5.Bila kat CBN, xaktif sangat nak wakil sekolah..just mewakili sekolah masuk pertandingan nasyid je.. Bila kat MRSM, aku sangat aktif. Aku wakil sekolah MSSD untuk olahraga, bola jaring dan aku jugak AJK biro sukan. Dan aku pernah jadi atlet terbaek sebab dapat 3 emas, 2 perak dengan memecahkan rekod lompat jauh sewaktu di MRSM..Badan rasa ringan je dulu.. Even bila masuk U pon aku still aktif, maen bola keranjang dengan Anan + geng2..Bila kerja pon aku g maen basket.. Tapi, sejak berkahwin nih, ngan ada anak, aku jadik lembik je..macam tak larat je..badan pon rasa berat..haih..walaupon badan aku cam sama je macam sebelum mengandung, tapi still ada kekurangan.. Aku xley nak lari da sekarang nih.. walaupon ada treadmill kat rumah, paling jauh yang aku pergi pon 500 meter je..haih..xsampai 1km pon..itupon macam semput dah..isk..

kenapa aku tetiba teringat zaman aktif nih?sebab aku bukak balik blog penyokong ballerz.. Since anan pon da tak maen basketball, aku jadi semakin tak aktif..kalau dulu, best gak join sekali..selang sehari maen basketball..terlibat dalam NCBL sbg penjaga barang..huhu..bestnya masa dulu.

Sekarang nih, weekend je, aku ngan anan prefer dok rumah maen ngan syahmi..spend masa ngan dia..tak sabar tgu dia boleh berjalan..bolehlaa bawak dia gi court..hehe..kalau tak, asek nak berdukung, penatlaa ibu dan ayah..tak sempat pon nak bersenam..

hari2, balik dari opis, aku akan spend 3minit je kot joging kat treadmill..hahahahahaha..tak memberangsangkan langsung..isk..
Semoga aku akan jadi lebih rajin untuk bersukan!

No comments: