Pages


Friday 12 July 2013

Hari pertama puasa

Tahun nih, sehari sebelum berpuasa, aku da hepi da sebab dapat puasa penuh..sekali dengan tiba2, tanpa amaran apa2, datanglaa Miss P..tau Miss P tuh ape? Cik puan yang rajin datang tetiap bulan..
Cik Puan nih sebenarnya lama dah tak datang melawat since aku melahirkan Syahmi..Pernah sekali datang waktu Syahmi 3bulan ..itupon kejap je..sehari je, da kering..pastu waktu Syahmi 4bulan pon sehari je.. Sekarang nih, kitaran dah kembali normal..uwaaaa...maknanya, xdelaa aku nak puasa penuh..paling kurang seminggu gak kene ganti nih..

Alkisahnya, 1st day puasa aku da kene gi Miri..ada meeting ngan customer.. Bangun kul4, masak nasi, bersahur ngan Anan, masak makanan Syahmi, pastu terus mandi2 pergi KLIA..Aku gi sana dengan GM, Area Manager baru dan jugak CEO dari German..Dah tuh terpaksa naek business class sebab tiket habis..aku ingat kalau xramai org, nak gak makan kan..almaklumlaaa jakun sikit xpernah naek business class..memula aku dok seat sorang2, si Stewardess pon da tanya aku pose ke x..aku jawab tak..so, elok je duduk, dia hidang air fresh orange..huhu..sedap uh..minum mcm kat hotel..siap bagi towel panas yang wangi lagi..tak sempat pon aku habis minum, CEO uh ajak aku dok sebelah dia.. Dah Boss ajak, xkan nak tolak kan..Duduklaa aku sebelah Mr. Uwe..(sebutannya = U-ver).
Dia nih mmg peramah...macam2 dia cerita, pasal company lama dia, pasal Clariant dulu2, pasal family, isteri, anak, hobi, motor..macam2..Tibalah masa stewardess amek order.. Dia tanya, nak makan ape? Minum pagi uh ada roti jala, omelet dan nasi lemak..Ikotkan hati nak je amek nasi lemak..tapi cam segan pulak sebab Boss aku nih xnak makan..dia minum kopi je..so, ameklaa omelet..Bila sampai je makanan, mak aih..terkejut aku..besar gila tray.. Ada omelet with cheese, sausage, baked potato, yogurt, fruits, orange juice, ngan 2 jenis roti..sedap mmg sedap..tp kene cover2 je makan sebab Boss xmkan..lagipon dia tengah bercerita..hehe..makan sikit je..pastu suh stewardess angkat..huhu..
Sampai Miri, kene lepak kat airport 2jam..so, aku habiskan masa dengan mengepam, dan baca buku cerita..pastu gi meeting dalam sejam, kembali ke airport..tunggu je kat airport sampai kul7.45..waktu berbuka, GM aku belikan air mineral, beli biskut..bolehlaa buat alas perut,,.walaupon aku nih xpuasa pon..hehehe..Naek je flight, dia hidangkan kek choc dengan nasi beriani+ayam kurma+kit kat..zapppp..xsampai 10 minit, licin tray..dan perut still lapar..hehe..Sampai KLIA, aku terus balik,xtunggu pon boss2 keluar sebab derang dapat seat belakang..aku seat depan..
Sampai rumah, anak kesayangan aku terus peluk ketat2..punyalaa rindu..dia merengek je anan kata..terpaksalaa dibawa berjalan2 naek kereta sampai tertidur..hehe..Bila aku da sampai uh, dia ajak maen, kul2 baru aku dapat tido..sebenarnya, 1.30 uh aku ngan anan da tertidur pon..dia maen sorang2 je..hehe..sian dia..

Begitulaa berakhirnya perjalanan hari puasa pertama yang aku tak puasa..Walaupon xpuasa, kene bangun kul4, tido kul 2pagi tau??huhu..

No comments: