Pages


Friday 26 July 2013

Perigi cari timba

Harini tiba tiba nak bercerita tentang zaman cinta aku dulu2..
Aku dengan anan nih umpama perigi cari timba..
dan bercintanya kitorang nih, maybe disebabkan jodoh..
percayalah bahawa Anan adalah love at first sight aku..
dan aku yang propose mintak couple dulu..

Time tuh, dia tengah usya awek laen..dari TKC (sampai sekarang aku tak suka dengar)..
Tapi dia terima jugak..dan akan lihat camne hati budi masing2..
aku mula mula tertarik kat dia, mmg tak tahu kenapa..
First time tengok dia, bersandar tepi tiang tunggu aku + kawan dia dating.. (aku berkawan ngan kawan dia dulu, yang mana lepas uh, kawan dia uh playboyer gak..*dululaa..skang xplayboyer da..*)
time tuh, terus cam ada anak panah masuk jantung..chewah..
Tapi mmg tertarik since then.. Susah nak explain..

So, 26 June 2003, aku clash ngan kawan dia uh sebab kawan dia uh da ada gf laen pon sebenarnye.. aku je kene tipu..tapi, xdelah rasa sedih sangat pon...sebab dalam hati aku, mmg suka kat suami aku..
So, aku ajak suami aku couple..aku cakap aku suka dia..haaa...berani tak?
kawan dia pon dok yakinkan dia yang aku mmg suka kat dia..hahah..it's a bit complicated..
so, startlah kami berkawan.. berdating..berutus surat..

19 Julai 2003, Kami couple secara officialnya.. dekat LRT wangsa maju.. Kitorang beli couple ring dari Mimosa..siap engraved nama lagi..ntah mana tah cincin aku uh skang..cincin anan da hilang dengan ajaibnya time tidur dalam bas masa kat UMS..

Percintaan diteruskan ke menara gading dan ke alam pekerjaan...

5 Disember 2010 : Kami ikat tali pertunangan setelah 7 tahun bercinta...

26 November 2011 : kami bernikah..

19 Julai 2013 : 10 years anniversary.. None of us are aware of the date.. But we accidently watch movie together.. (kira dating laa nih katanye..0

so, it's been 10years.. 10 long years.. Tipu kalau aku kata takde up and down..
Gaduh gaduh uh memang biasa.. Time da kawen pon, ada je kadang kadang gaduh..
Tapi takdelah extreme sangat..

We broke off 2times kot.. at first,2005 kot.. aku yang tersasar..merasa tak dicintai.. tak disayangi..6bulan gak jadi "kawan"..I was happy with my life and so do him.. he started making frens with other girls.. girls that i hate until now... but i did something even worst..  and both our pointers drop gila-gila.. At that time baru aku sedar, yang aku perlukan dia.. dan aku tak boleh hidup tanpa dia..Takde orang macam dia..

Second time, bila dah kerja.. 2009 rasanya.. its really a bad year for me.. and I blame 1 person for that.. Tepuk sebelah tangan, tak berbunyi, kan?..Plus, dengan perangai aku time tuh yang kuat cemburu and lack of self motivation.. However, we manage to mend our relationship at the perfect time.. I almost give up..after too much tears and apology ... and want to start fresh.. with someone I used to know.. Nearly met that guy.. Alhamdullillah, aku tak pergi jumpa lelaki tuh..dan dia tak pergi jumpa perempuan tuh.. he bought the tix to Uk..which is Damn expensive at that time..But, for that girl, dia sanggup.. which is one of the reason I lose hope..

Both are tragedy... and aku harap, lepas dah kahwin nih, takkan ada lagi macam tuh..

So, apa pon jadi, ketentuan Allah... Jodoh kami masih kuat..dan semakin kuat..
Cinta sebagai suami isteri lagi bermakna..
Dan cinta aku untuk dia harapnya kekal hingga akhir hayat..

No comments: