Pages


Thursday 11 July 2013

Pindah rumah

Sekarang nih aku tgh dalam dilema sangat nih...
Nak pindah rumah ke x..
Sebab aku akan lagi kerap terbang ke sana ke mari in future..dalam sebulan, paling kurang 2 meeting.
worst, tetiap minggu kot meetingnya. So, akan jadi isu bila aku dan anan sesama kene outstation.
Macam minggu depan, aku kene gi Labuan..maybe sehari, maybe 2hari..
Anan mmg da selamat gi offshore dari Isnin..huhu..
kalau aku stay Klang, macam kesian dekat ibu ngan ayah nak kene ulang alik amek syahmi..
Kalau duk rawang, senang sikit prosesnya.
Aku da tanya a few agent pasal rumah sewa..baru ada 1 rumah je yang available daripada 8 yang aku tanya..haih..sewa 600, no problem..xbanyak pon bezanya dari umah sekarang..
masalah nak pindah rumah je nanti..sebab, perabot kitorang semua besar2..
dengan aircond lagi nanti, katil king yang tingginya separas paha (bayangkan betapa berat katil+tilam..aku nak tukar cadar pon xlarat angkat), meja makan marble yang maha berat, treadmill lagi, tv lagi, almari buku yang da penuh..almari dapur..huhu..
Pastu lepas pindah sana, by the time rumah dekat Garden Height tuh siap, kene pindah lagi..aih..
Dan masalah paling besar adalah pengasuh..
Ada da a few candidate nak mengasuh Syahmi..tapi cam risau, ok ke x..
Sebab kalau dengan Kak yah, aku mmg puas hati..sebab dia mmg sayang syahmi..
Anak2 dia pon rapat ngan Syahmi..kalau syahmi xdatang sehari, sure anak2 dia ckp "alaaaaaa...nanti rindula.."heh..so, mcm kesian je kalau pindah..haih..

No comments: